طعم شیرین دروس پایۀ کنکور هنرستان

1
(1)

دروس پایۀ کنکور هنرستان شامل درس‌های ریاضی 1، ریاضی 2، فیزیک و شیمی هست. این دروس معمولاً از سخت ترین دروس برای شما دانش آموزان هنرستانیه. اکثر شما هنرستانی ها از سختی و پیچیدگی دروس پایه گلایه دارید و حل سؤالات این دروس رو نشدنی میدونید. اما آیا واقعیت دروس پایه همین قدر تلخه؟! آیا نمیشه در دروس پایۀ کنکور هنرستان به آمادگی بالایی رسید؟! آیا نمیشه دروس پایه رو برای هنرستانی ها شیرین کرد؟!

چرا دروس پایه اینقدر سخته؟!

وقتی به ضعف هنرستانی ها در دروس پایۀ کنکور هنرستان فکر میکنیم، دلایل مختلفی برای اون پیدا میکنیم:
  • ضعف پایه: وقتی به صورت آماری به نمرات هنرستانی ها نگاه کنیم، متوجه میشیم اکثر هنرستانی ها در دروس ریاضی و علوم تجربی دورۀ اول متوسطه (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) نمرات کمی کسب کردن. ضعف این دانش آموزان در دروس ریاضی و علوم تجربی باعث میشه مفاهیم اولیه برای یادگیری دروس پایه در هنرستان رو بلد نباشن و «خانه ای که از پای بست ویران است» تشکیل بشه!

 

  • عدم اعتماد به نفس: هنرستانی هایی که مفاهیم پایه ای ریاضی و علوم تجربی رو یاد نگرفتن، در کلاس دهم هنرستان با انبوهی از فرمول های فیزیک و مسائل ریاضی روبرو میشن که توانایی هضم اونا رو ندارن. همین باعث میشه اعتماد به نفس اونا کاهش پیدا کنه و فکر کنن نمیتونن از پس مسائل ریاضی، فیزیک و شیمی بر بیان. انگار یه پردۀ فرضی بین اونا و دروس پایه کشیده میشه که دیگه اصلاً دروس پایه رو نمیبینن. این پرده اینقدر ضخیمه که حتی وقتی سر کلاس هستن صدای معلم رو نمیشنون!!

 

  • عدم احساس نیاز: شاید بشه گفت همۀ هنرستانی ها به دروس تخصصی رشتۀ خودشون اهمیت بیشتری میدن و تصورشون اینه که بلد بودن دروس تخصصی برای فارغ التحصیلی کافیه. در واقع هنرستانی هایی که در دروس پایۀ کنکور هنرستان ضعف دارن، حتی این دروس رو لایق یادگیری هم نمیبینن. شاید هم اینقدر اعتماد به نفسشون پایین اومده که توانایی یادگیری این دروس رو در خودشون نمیبینن. در نتیجه ساده ترین راه حل موجود رو انتخاب میکنن، «پاک کردن صورت مسأله» و حذف دروس پایه! غافل از اینکه دروس پایۀ کنکور هنرستان علاوه بر اینکه قدرت تحلیل دانش آموز رو زیاد میکنه، در یادگیری دروس تخصصی هم به دانش آموز کمک میکنه.

 

  • تعلیم‌دهندۀ نامناسب و نامتناسب: در شرایطی که دانش آموز هنرستانی با پایۀ ضعیف و بدون اعتماد به نفس قدم به هنرستان گذاشته، فقط و فقط یک معلم پرانرژی، با انگیزه و مسلط به دروس پایه میتونه راهگشای این ماجرا باشه. گوهر نابی که متأسفانه از وجودش کم بهره ایم. اکثر معلمان دروس پایه در هنرستان ها به صورت تخصصی این دروس رو تدریس نمیکنن و یا انگیزۀ پایینی در تدریس این دروس دارن. معمولاً معلمان دروس پایه به جای تزریق انرژی مثبت خودشون به دانش آموزان، برعکس انرژی منفی دانش آموزان رو جذب میکنن و انگیزۀ تدریس رو از دست میدن!

دروس پایه رو چطور یاد بگیریم؟!

رمز موفقیت در دروس پایه دو کلمه است: «تمرین» و «استمرار»

برای اینکه دروس پایۀ کنکور هنرستان رو یاد بگیرید باید بعد از یادگیری مفاهیم اولیه، تمرین های مختلفی رو حل کنید. از هر تمرین یه تجربه کسب کنید و دوباره سراغ تمرین بعدی برید.

برای یادگیری دروس پایۀ کنکور هنرستان انجام دادن مراحل زیر پیشنهاد میشه:

  • مرحلۀ اول: یادگیری مفاهیم اولیه

شما در ابتدا باید مفاهیم اصلی و اولیۀ هر مبحث رو یاد بگیرید. برای یادگیری این مباحث باید یه منبع خوب داشته باشید. منبع خوب میتونه یه معلم خوب یا یه کتاب و جزوۀ خوب باشه. اگر معلم مدرسه‌اتون پر انرژی و خوب تدریس میکنه، حتماً از کلاسش استفاده کنید. یا اگر با کتاب کمک آموزشی راحت تر هستید، حتماً یه کتاب خوب تهیه کنید که مطالب رو از روی اون یاد بگیرید. اگر احساس نیاز میکنید، در کلاس های مؤسسات آموزشی ثبت نام کنید تا مطالب رو در کلاس استاد یاد بگیرید. نکتۀ مهم در مرحلۀ اول یادگیری مفاهیم اولیه است.

  • مرحلۀ دوم: حل مثال‌های ساده

بعد از یادگیری مفاهیم اولیه، باید مثال های ساده ای از همین مفاهیم حل کنید تا به صورت کاربردی اون مفاهیم رو در سؤال ببینید. یادتون باشه روخوانی از روی مثال هیچ فایده ای برای شما نداره. مداد و خودکار دست بگیرید و شروع کنید به نوشتن جواب روی کاغذ. جواب هاتون رو مرتب بنویسید تا ذهنتون بتونه اونا رو تحلیل کنه.

  • مرحلۀ سوم: حل تمرین‌های متوسط

بعد از حل مثال های ساده، شما تجربۀ مناسبی در حل سؤالات پیدا کردید و میتونید برید سراغ سؤالات کمی سخت تر. در این مرحله شروع کنید به حل سؤالات متوسط. اگر سؤالی رو بلد نبودید، روش حل سؤال رو از پاسخنامۀ کتاب بخونید یا از استادتون بپرسید. بعد که روش حل رو یاد گرفتید حتماً خودتون یک بار سؤال رو از اول تا آخر حل کنید.

  • مرحلۀ چهارم: حل تمرینات دشوار

حل تمرین های متوسط اعتماد به نفس شما رو بالا میبره و شما رو آماده میکنه تا با سخت ترین تمرینات هر مبحث دست و پنجه نرم کنید. الان که تجربۀ شما در حل سؤالات بالا رفته، وقت اینه که برید سراغ سؤالات سخت و دشوار. سؤالات دشوار رو حل کنید و حتماً پاسخنامۀ این سؤالات رو از روی کتاب بخونید. ممکنه راه حل ساده تری باشه که شما بهش توجه نکردید!

  • مرحلۀ پنجم: تمرینِ مستمر

گفتیم که استمرار در حل تمرینات کلید موفقیت در دروس پایۀ کنکور هنرستان هست. پس سعی کنید هر شب 3 تا 5 سؤال از دروس پایه حل کنید تا مباحث به صورت مداوم براتون تکرار بشه. اینطوری ماندگاری سؤالات در ذهنتون بالا میره.

بودجه بندی دروس پایه کنکور 98 تا 1402

طعم شیرین کتاب پایۀ هنرستان یار

کتاب دروس پایۀ کنکور هنرستان یه منبع کامل و جامع برای یادگیری دروس پایه است. در کتاب دروس پایۀ هنرستان یار:

  • تمام مفاهیم اولیه رو با زبانی ساده و روان یاد میگیرید.
  • با مثال های متعدد و متنوعی روبه‌رو میشید که پاسخ تشریحی دارن.
  • با «تست‌های دست‌گرمی» میتونید مفاهیم اولیه رو مرور کنید تا یادگیریتون کامل بشه.
  • علامت موشک در «تست‌های جمع‌بندی» براتون تست‌های متوسط رو از تست‌های دشوار جدا میکنه تا بتونید در مراحل مختلف به این تست ها جواب بدید.

با مطالعۀ درسنامه و پاسخ دادن به تست‌های کتاب دروس پایۀ هنرستان یار، شما به سه سطح از تست‌های هر مبحث پاسخ دادید:

  • سطح اول: تست‌های دست‌گرمی (ساده)
  • سطح دوم: تست‌های جمع بندی بدون موشک (متوسط)
  • سطح سوم: تست‌های جمع بندی موشک دار (دشوار)

علاوه بر این:

  • در درسنامۀ کتاب دروس پایۀ کنکور هنرستان تمامی مباحث به صورت کاملاً مفهومی توضیح داده شده است و علاوه بر آن، تمامی نکات کنکوری لازم در قالب مثال‌ها و تست‌های متعدد آورده شده است که شما رو از هر منبع دیگه ای بی نیاز میکنه.
  • تمامی مثال های و تمرینات کتاب درسی برای شما در قالب تست و مثال توضیح داده شده تا شما از مطالعۀ کتاب درسی بی نیاز باشید.
  • مثال ها از ساده به سخت توضیح داده شده تا در یک روند منطقی مباحث رو یاد بگیرید.
  • گلچین کامل و جامعی از تست های کنکورهای سراسری و فنی در 20 سال اخیر برای شما گردآوری شده تا با نحوۀ طراحی تست ها در هر مبحث آشنا بشید.
  • پاسخنامۀ تشریحی برای تمام مثال ها و تست‌های موجود در کتاب آورده شده تا ابهامات شما رو در هنگام حل تست ها از بین ببره.
  • با عضویت در کانال مجازی کتاب میتونید به صورت رایگان از محتوای آموزشی کانال استفاده کنید و با مؤلفان کتاب در ارتباط باشید.

بزن رو لینک زیر تا در مورد کتاب علوم پایه هنرستان یار بیشتر آشنا بشی

کتاب علوم پایه هنرستان یار

سخن پایانی

اگر به  هر دلیلی با دروس پایۀ کنکور هنرستان قهر کردید، بهتون پیشنهاد میکنیم از کتاب دروس پایۀ هنرستان یار برای آشتی کردن با این دروس استفاده کنید. این کتاب شما رو قدم به قدم در دروس پایه همراهی میکنه تا بتونید به یادگیری عمیقی در این دروس برسید.

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها: 1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید!

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود رستمی
2 ماه قبل

یادگیری دروس پایه برای ما هنرستانی ها خیلی سخته. اکثر کتابا هم سخت توضیح دادن

بهزاد شکیبامهر
1 ماه قبل

سلام دمتون گرم کتاب ها بسیار عالی حتما بخرید پیشنهاد می کنم افزایش یادگیری بی نهایت سپاسگزارم

دسته بندی

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x