انتخاب کلاس کنکور مناسب ویژه دانش آموزان هنرستانی

3.7
(3)

با بازگشایی مدارس و شروع دوباره مهر دانش آموزان پایه دوازدهم بیشتر کلمه ی کنکور را می شنوند و عکس العمل های متفاوتی به آن نشان می دهند اما در این زمان باید دانش آموز و اولیا برای ثبت نام کلاس کنکور آگاهانه و درست تصمیم بگیرند وگرنه هزینه و عمرشان تلف می شود در این مقاله می خواهیم ویژگی های یک کلاس کنکور خوب را به شما معرفی کنیم تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

منابع کنکور فنی و حرفه ای:

منایع کنکور
برای دیدن جزئیات بیشتر در مورد منابع هر رشته روی لینک کلیک کنید. 
  منابع کنکور فنی

دروس اختصاصی

از چند جنبه دروس اختصاصی بسیار با اهمیت هستند اول اینکه این دروس ضریب ۱۲ دارند که تاثیر زیادی در رتبه ی داوطلب می گذارد دوم اینکه دروس اختصاصی دروسی هستند که پایه ی رشته ی دانش آموز را تشکیل می دهند و دانش آموز در ادامه تحصیل به این دروس بسیار نیازمند هست دانش آموزان باید حواسشان را جمع کنند چون رشته ی دانشگاهی خودشان را انتخاب کردند پس باید هر چه بیشتر بر دروس اختصاصی قوی شوند. قوی شدن در دروس اختصاصی یعنی تسلط بیشتر بر رشته ی تخصصی خود که همین عامل باعث افزایش شانس دانشجو پس از تحصیل در بازار کار می شود.

دروس پایه

دروسی هستند که اکثر دانش آموزان هنرستانی با آنها مشکل دارند و برخی هم از ترس این دروس، به سمت هنرستان آمدند اما باید به این نکته توجه کرد که هر دانشجو تعدادی درس ریاضی و فیزیک را تا پایان تحصیل خود باید بگذراند که از این حیث این دروس مهم هستند از طرفی در کنکور فنی و حرفه ای، داوطلبان میانگین بسیار پایینی(در حدود ۵ درصد) در هریک از این دروس دارند پس تقویت آنها در مقابل بسیاری از دانش آموزان که حس خوبی نسبت به این دروس ندارند مزیت رقابتی مهمی محسوب می شود و شانس داوطلب را برای موفقیت افزایش می دهد.

دروس عمومی

دروسی هستند که اکثر دانش آموزان به آنها بی اهمیت اند و اگر دانش آموز در این دروس تقویت شود تا درصد بالایی بدست آورد شانس بسیار بالایی برای قبولی در دانشگاه های مطرح پیدا می کند.

کنکور هنرستان با دبیرستان فرق دارد

اول از همه یادآوری کنیم که تمامی مراحل کنکور هنرستان از جمله آمادگی برای کنکور، کلاس کنکور، مشاوره، ثبت نام کنکور، تاریخ کنکور و کتاب های کنکور هنرستان با کنکور دانش آموزان گروه نظری(ریاضی، تجربی،انسانی) متفاوت است پس هنرستانی ها فقط و فقط باید از کسانی کمک بگیرند که در کنکور هنرستان تجربه دارند. در این زمینه موسسه هنرستان یار به عنوان مرکز تخصصی برگزاری کلاس های کنکور هنرستان می تواند اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما دانش آموز عزیز بگذارد.

کلاس های کنکور درون هنرستان…! معمولی فقط برای رفع تکلیف

بیشتر هنرستان ها که موسسات کنکور بیرون را مشاهده می کنند هرکدام در حد خود به این فکر می افتند که این کلاس ها را درون مدرسه خود برگزار کنند و از این طریق هم اولیا را راضی نگه دارند و هم درآمد زایی داشته باشند در واقع به دنبال این هستند که خدمات را با واسطه برای دانش آموزان در هنرستان مهیا کنند، اما فراهم کردن و برنامه ریزی برای همچین برنامه ای کار سائه ای نیست و در اکثر مواقع با شکست روبرو می شود. ما در هنرستان یار از طریق مشاهده ی برگزاری کلاس های کنکور در بیش از ۸۰ هنرستان در این 15 سال از چند جنبه برگزاری کلاس های کنکور در هنرستان ها را بررسی کردیم.

مواردی که در کیفیت یک کلاس تاثیر مستقیمی دارند شامل موارد زیر می شوند که مفصل در زیر به هر کدام از آن می پردازیم :

  1. استاد
  2. دانش آموزان حاضر
  3. زمان برگزاری
  4. هزینه ها
  5. مدیر و مسئول برگزاری

استاد کلاس

حالت اول: استاد کلاس کنکور معلم هنرستان است و در زمینه ی کنکور تخصصی ندارد و با استفاده از کتاب های موجود در بازار قصد پیش بردن کلاس کنکور را دارد. طبق تجربیات و مشاهدات، کلاس کنکور در این حالت به هیج وجه توصیه نمی شود و جز خستگی و تکرار مطالبی ساده فایده ای دیگر ندارد در سال های گذشته حتی دیده شده که معلم در زمان کلاس مدرسه به کندی درس می دهد و نصف زمان کلاس کنکور را به جای تمرکز روی نکات و مفاهیم، صرف ادامه ی درس مدرسه می کند.

حالت دوم: استاد کلاس کنکور معلم هنرستان هم است و در زمینه ی کنکور در غیر از مدرسه تجربه تدریس دارد در این حالت کلاس پربار خواهد بود. اما متاسفانه دیده شده معلم های مدرسه خود را استاد حرفه ای کنکور معرفی می کنند. البته ممکن است معلم هنرستان واقعا مدرس کنکور باشد که این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد اینجا باید دانش آموز هوشیارانه انتخاب کند.

حالت سوم: استاد از موسسات آموزشی دعوت شده و استاد کنکور هنرستان است. در این حالت استاد معلم در درون مدرسه نیست و از موسسات یا مدارس دیگر دعوت شده که در این حالت هم کلاس پربار خواهد بود از اصلی ترین مشکلات برگزاری کلاس در این حالت می توان به ناهماهنگی های ساعتی و مالی بین استاد و مدرسه اشاره کرد که در نهایت دانش آموز ضرر می کند. مدارس در دعوت اساتید کنکور در مدرسه خود محدودیت هایی دارند مثل اینکه در هنرستان دخترانه استاد مرد نمی تواند تدریس کند. یا اینکه استاد باید مطمئن باشد و …. با توجه به این محدودیت ها معمولا گزینه های انتخاب استاد کم می شود و به طبع کیفیت استاد دعوت شده پایین می آید.

دانش آموزان کلاس

حالت اول: دانش آموزان با هر معدلی، با انگیزه و بدون آنگیزه برای کلاس ثبت نام شده اند.

حالت دوم: فقط دانش آموزان با انگیزه در کلاس ها ثبت نام شدند که این حالت خیلی بعید است.

زمان کلاس

حالت اول: کلاس ها بعداز ظهرها بعد از کلاس مدرسه برگزار می شود.

حالت دوم: کلاس ها در روزهای تعطیل مثل پنج شنبه و جمعه و سایر تعطیلی ها برگزار می شود.

هزینه کلاس

هر دانش آموز برای موفقیت به ۴ آیتم نیاز دارد:

۱. مشاور و مربی در طول سال

۲. کلاس نکته و تست دروس تخصصی، پایه

۳. آزمون های آزمایشی

۴. جزوات و منابع آموزشی

هر کدام از این چهار مورد هزینه هایی دارد بعضی از مدارس از یک یا دو مورد این چهار موضوع کم می کنند که به دانش آموز لطمه وارد می شود. دانش آموز نمی تواند بدون مربی، بدون مشاور حرفه ای پیشرفت کند. منظور از مشاور کسی نیست که به شما زنگ می زند و فقط می پرسد درس ها را خوانده اید یا خیر. دانش آموز به تنهایی از پس دروس ریاضی، فیزیک و شیمی برنمیاید، کلاس فقط در دروس اختصاصی بی فایدست تنها آزمون دادن به موفقیت دانش آموز نمی تواند کمک کند.خریدن کتاب به تنهایی دانش آموز را به سمت رتبه برتر شدن هدایت نمی کند. این خدمات باید در کنار هم باشند آمادگی برای کنکور یک فرآیند است نه یک کالا یا محصول.

مدیر و مسئول

مسئول برگزاری و مدیر برنامه های یک دانش آموز نباید چند نفر باشند، اگر در موفقیت دانش آموز و آماده شدن او، چند نفر یا چند مجموعه منافع مالی داشته باشند دانش آموز لطمه می خورد.راضی نگه داشتن اولیا، پاسخگویی به آموزش و پرورش، پرداخت هزینه های اساتید، سود خود مدرسه و …. هماهنگی این منافع در کنار هم بعضی اوقات باعث ناهماهنگی می شود. نمی شود در یک لحظه هم به فکر پیشرفت دانش آموز بود هم به منافع خودت، هم به منافع موسسه، هم به راضی نگه داشتن اولیا فکر کرد. خلاصه ی کلام تمام تمرکز باید روی دانش آموز باشد و مدیر برنامه ها و مسئول اجرایی از اول تا آخر باید یک نفر یا یک موسسه باشد که همیشه پاسخگو است.

ویژگی های کلاس کنکور استاندارد برای کنکور فنی و حرفه ای

۱. مدرس کلاس باید تخصصی روی موضوع کنکور کار کرده باشد و تجربه ی تدریس حداقل ۱۰ سال به صورت حرفه ای در این زمینه را داشته باشد. مدل تدریس کنکور با کلاس درس هنرستان متفاوت است. تمام اساتید موسسه هنرستان یار، استاد تخصصی کنکور هستند.

۲. کلاس کنکور فقط جای دانش آموزانی است که با انگیزه و هدفمند باشند و خودشان تصمیم به شرکت در کلاس ها را گرفته باشند. در بیشتر هنرستان ها تعداد زیادی از دانش آموزان را با فشار خانواده ها در کلاس ثبت نام می کنند که در بین راه باعث بی انگیزگی کل بچه های کلاس و بهم خوردن ریتم کلاس می شوند. در موسسه هنرستان یار با مشاوره های مستمر تمام دانش آموزان باانگیزه هستند.

۳. کلاس ها نباید در روز شنبه تا چهارشنبه برگزار شود اکثر مدارس برای اینکه پنج شنبه و جمعه ای آسوده داشته باشند کلاس های کنکور هنرستان را بعد از کلاس هنرستان برگزار می کنند که باعث خستگی و کسلی دانش آموز می شود. پنج شنبه ها بهتری نزمان برای کنکور هنرستان است. کلاس های کنکور هنرستان یار پنج شنبه و جمعه های هر هفته برگزار می شود.

ما در هنرستان یار به کمک آسیب شناسی کلاس های کنکور هنرستان ها و موسسات آموزشی، که در سال های گذشته انجام دادیم و از نزدیک شاهد برنامه های فرسایشی، با کیفیت پایین و با کمترین خروجی بودیم به یک مدل جامع و حرفه ای رسیدیم.

و حالا پس از 15 سال برگزاری موفق کلاس های آمادگی کنکور هنرستان و نتایج درخشان، برای داوطلبان کنکور فنی و حرفه ای سال 403 برنامه ی ویژه ای داریم:

مشاوره برنامه ریزی و پشتیبانی

آزمون های استاندارد

کلاس های مفهومی و نکته و تست

جزوات و منابع آموزشی

ثبت نام کنکور و انتخاب رشته

هفت ویژگی منحصربفرد موسسه هنرستان یار:

• 15 سال تجربه در زمینه کنکور هنرستان

• تنها موسسه تخصصی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور

• مرجع اطلاعاتی مشاوران و مدیران هنرستان های سراسر کشور

• برگزاری کلاس های هر چهار گروه درس کنکور با اساتید حرفه ای

• جزوه های ناب تالیفی

• مشاوره و برنامه ریزی حرفه ای و همراهی با داوطلبان تا اعلام نتایج

• ارائه خدمات به دانش آموزان ساکن تهران و شهرستان

برنامه صعود با طعم موفقیت

ما معتقدیم کنکور همه چیز نیست، اما باید در کنکور بهترین نتیجه را بگیریم چون پل اول موفقیت در زندگی است ما در برنامه صعود هنرستان یار علاوه بر برگزاری و ارائه تمام خدمات مرتبط با کنکور فنی و حرفه ای برای رشد همه جانبه دانش آموزان برنامه های ویژه ای داریم.

راه های ادامه تحصیل هنرستانی ها

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازها: 3.7 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دسته بندی

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x